Prowadzenie restauracji bez odpowiedniej reklamy to niesamowicie trudne zadanie. Zwłaszcza obecnie, kiedy klienci zwracają szczególną uwagę na aspekty wizualne i dosłownie „kupują oczami”. Ale nie ma co narzekać – wykorzystaj to, a z pewnością zauważysz wzrost liczby klientów. Fotografia kulinarna to świetny sposób na promocję firmy. Jak wykorzystać zdjęcia potraw, żeby pracowały na Twoją korzyść? W tym poradniku poznasz 3 sposoby, dzięki którym Twoja fotografia produktowa trafi, gdzie trzeba, a klienci zaczną liczniej pojawiać się w Twojej restauracji. Zapraszamy!
Jak zrobić zdjęcia potraw, żeby zainteresować nimi klientów? 2 rozwiązania
Zdjęcia muszą być wykonane w odpowiedni sposób. Inaczej cała praca pójdzie na marne. Postaw na dobre zdjęcia jedzenia, a zobaczysz efekty. Mamy dla Ciebie 2 sposoby na zdjęcia kulinarne.
Pierwszy sposób to samodzielne robienie fotografii kulinarnej. Żeby robić dobre zdjęcia potraw, musisz się najpierw przygotować. Na początek zadbaj o wybór dobrej pory na wykonywanie zdjęć. Ta zależy od klimatu Twojej restauracji i Twojej fantazji. Jeśli masz w restauracji piękne oświetlenie, które dodaje uroku, to możesz wykonać apetyczne zdjęcie jedzenia w taki sposób, żeby wraz z potrawą zaprezentować klimat miejsca. Uniwersalnym sposobem na odpowiednie oświetlenie zdjęcia będzie światło dzienne. Wyeksponuj potrawę w świetle dziennym, a z pewnością zrobisz przyciągające fotografie. Pamiętaj również o stworzeniu odpowiednio tła dla Twoich wspaniałych potraw. Do sesji zdjęciowych jedzenia możesz skorzystać z książek kucharskich. Taka forma planu zdjęciowego dobrze sprawdza się w fotografii kulinarnej. Całe Twoje starania mogą pójść jednak na marne jeśli nie zrobisz 2 kluczowych rzeczy.
Odpowiednie ustawienie aparatu (nawet w telefonie) i późniejsza obróbka zdjęć w programie graficznym to obowiązkowe kwestie w fotografii kulinarnej. Bez tego zdjecia restauracji będą wyglądać zbyt zwyczajnie. Dlatego jeśli chcesz, żeby zdjęcia jedzenia pracowały dla Twojej firmy – powierz temat profesjonalistom, którzy ogarną temat od A do Z. Efektowna fotografia kulinarna gwarantuje efekty w postaci nowych klientów. Pod warunkiem że odpowiednio te zdjęcia wykorzystasz.
Jak wykorzystać zdjęcia jedzenia, żeby mieć z tego konkretne korzyści? 3 możliwości
1. Facebook
2. Wizytówka restauracji w Google Moja Firma
3. Menu restauracyjne
To 3 przykładowe miejsca, gdzie zamieszczona fotografia kulinarna będzie pracować na Twoją korzyść. Regularnie zamieszczaj posty na Facebooku i w wizytówce Google, a z pewnością ściągniesz klientów do swojej restauracji. Umieść apetyczne zdjęcia jedzenia, a zauważysz, że kwoty zamówień się zwiększą. Sprawdź sam!